Tabata

Tabata

Ett intervallpass på 30 minuter där du tränar i 20 sekunder och vilar i 10. Detta görs åtta gånger per övning innan nya övningar kommer i sex rundor. Beroende på deltagares önskemål och dagens fokus gås hela kroppen igenom och du får dig en rejäl genomkörare. Du tränar kondition, styrka och explosivitet. Allt i ett snabbt tempo med vila emellan. Kompletterande pass Vill du träna i ett lite lägre tempo

Read More

Bodyjam

Bodyjam

Bodyjam är konditionsträning som utförs under tiden du har ditt livs härligaste ögonblick. Gillar du att dansa är det här träningsformen för dig. Bodyjam är uppbyggt av nya moderna dansstilar som ger dig tillräckligt med utmaning för att förbättra din koordination och rörelseförmåga. Var tredje månad byts musiken och koreografin ut mot ny och dansfesten börjar om igen. Kompletterande pass Vill du öka din styrka kan du prova något av

Read More

Cykling

Cykling

Cykling är Träningsverkets version av spinning – stärkande och kul gruppträning på cykel. Du tränar kondition och uthållighet på ett maximalt och skonsamt sätt. Genom att växla mellan sittande och stående, olika motstånd och tempo får vi hela tiden nya utmaningar. Musiken hjälper till att hitta den rätta känslan och sporrar dig på vägen fram. Instruktören tar dig sedan med på en cykelresa mellan toppar och dalar, allt för att ge

Read More

RPM

RPM

RPM är ett intervallbaserat spinningpass där du cyklar till rytmerna av kraftfull musik. Du växlar mellan korta intervaller av explosiv intensitet och aktiv återhämtning. Spinning i form av RPM är träning där du blir starkare, snabbare, uthålligare och du kommer garanterat att svettas och bränna kalorier. Bra spinningpass för dig som vill ha lite extra motstånd och snabbt förbättra konditionen. Kompletterande pass Vill du komplettera konditionsträningen från RPM med styrketräning erbjuder

Read More

Bodycombat

Bodycombat

Bodycombat är konditionsträning med tekniker från karate, taekwondo, kickboxning, muay thai och tai chi. Kroppens styrka är även något som förbättras med Bodycombat. Du motiveras att spänna alla dina muskler för att leverera olika slag och kickar. Vi arbetar utan redskap och kickarna och slagen sker i luften, med din inre motståndare som drivkraft. Med hjälp av Träningsverkets instruktörer och drivande musik får du ett träningspass med massor av kraft.

Read More

Bodystep

Bodystep

Bodystep är ett stepup-träningspass som förbättrar din koordination och ger energi. Med hjälp av en höj- och sänkbar stepup-bräda utförs enkla steg på, över och runt brädan. Bodysteps upplägg, med en mix av kondition, rörelseträning och styrka, hjälper till att tona och forma kroppen. Bodystep finns i två olika varianter, en klassisk med mer fokus på stepup-rörelser och en lite mer atletisk. Instruktören väljer utefter deltagarna vilken version som körs för

Read More

Bodyattack

Bodyattack

Bodyattack är ett konditionspass som är inspirerat av olika sporter. Sporter som ses inspirerat skapandet av träningspasset är bland annat basket, snowboarding, skridskoåkning med flera. Träningspasset förbättrar, utöver din kondition, även din styrka och uthållighet. Bodyattack är utformat som ett högintensivt intervallpass där atletiska rörelserna används för att bygga upp kroppens stabilitet. Peppande musik, tillsammans med instruktören, driver dig och motiverar alla att fortsätta framåt. Kompletterande pass Bodybalance är ett

Read More

X-Fit

X-Fit

X-Fit är ett funktionellt utformat träningspass där hela kroppen används. Styrkeövningar mixas med konditionsövningar där du endast använder kroppens egen tyngd som viktmotstånd. Övningarna är skapade för att på något vis vara funktionella vilket är övningar som kroppen faktiskt har nytta av. Ett pass för dig som gillar att ge kroppen en ordentlig utmaning. Instruktören och musiken peppar dig att ta i lite till, allt för att du ska uppnå

Read More

Lätt & Lagom

Lätt & Lagom

Lätt & Lagom är träningspasset för dig som vill gympa i ett lugnare tempo. Passet ger anpassad träning med fokus på styrka och smidighet. Lätt & Lagom är ett hoppfritt träningspass, vilket passar dig som är gravid, nybliven mamma eller som inte tränat så mycket tidigare. Hela kroppen får sitt och avslutas sedan med en lång stretch, vilket är bra för muskler och leder som behöver ökad rörlighet. Kompletterande pass

Read More

Challenge

Challenge

Challenge är ett cirkelträningspass där hela kroppen används. Träningspasset bjuder på både konditions-, styrke-, och balansträning i en härlig mix. Hela kroppen körs igenom med hjälp av olika övningar med en kort paus emellan. Antal övningar styrs av antalet medverkande deltagare. Till hjälp under passets gång används viktstänger, gummiband och stepup-brädor. Allt för att utmana dig själv och dina träningsmål. Kompletterande pass Om du önskar sänka tempot efter cirkelträningspasset finns

Read More