Tabata

Tabata

Ett intervallpass på 30 minuter där du tränar i 20 sekunder och vilar i 10. Detta görs åtta gånger per övning innan nya övningar kommer i sex rundor. Beroende på deltagares önskemål och dagens fokus gås hela kroppen igenom och du får dig en rejäl genomkörare. Du tränar kondition, styrka och explosivitet. Allt i ett snabbt tempo med vila emellan. Kompletterande pass Vill du träna i ett lite lägre tempo

Read More

Bodycombat

Bodycombat

Bodycombat är konditionsträning med tekniker från karate, taekwondo, kickboxning, muay thai och tai chi. Kroppens styrka är även något som förbättras med Bodycombat. Du motiveras att spänna alla dina muskler för att leverera olika slag och kickar. Vi arbetar utan redskap och kickarna och slagen sker i luften, med din inre motståndare som drivkraft. Med hjälp av Träningsverkets instruktörer och drivande musik får du ett träningspass med massor av kraft.

Read More

Bodypump

Bodypump

Bodypump är ett styrketräningspass som till använder en skivstång och stepup-bräda till hjälp. Bodypump är ett av världens mest utövade träningspass som formar kroppen och gör dig stark snabbt. Låg viktbelastning på stången och många repetitioner ger effektiv träning. Med Bodypump får du snabba resultat eftersom du utmanar alla dina stora muskelgrupper. Hela kroppen får sig en genomgång vilket gör att ingen muskelgrupp glöms bort. Kompletterande pass Ett bra komplement till

Read More

Bodystep

Bodystep

Bodystep är ett stepup-träningspass som förbättrar din koordination och ger energi. Med hjälp av en höj- och sänkbar stepup-bräda utförs enkla steg på, över och runt brädan. Bodysteps upplägg, med en mix av kondition, rörelseträning och styrka, hjälper till att tona och forma kroppen. Bodystep finns i två olika varianter, en klassisk med mer fokus på stepup-rörelser och en lite mer atletisk. Instruktören väljer utefter deltagarna vilken version som körs för

Read More

Cxworx

Cxworx

Cxworx är ett effektivt träningspass som fokuserar på att stärka mage, rygg och rumpa. Träningspasset varar i 30 minuter och gör på ett effektivt sätt att du stärker upp din core – kärnan i kroppen. Cxworx stramar med hjälp av sina utformade rörelser åt och tonar musklernas kärna. Detta träningspass förbättrar din hållning, styrka, balans och rörlighet, vilket kan förebygga skador eller ryggbesvär. Genom kraftfull träning för mage, rygg och rumpa

Read More

Bodybalance

Bodybalance

Bodybalance är passet som bjuder på en härlig blandning av yoga, tai chi och pilates. Träningspasset fokuserar på att förbättra din rörlighet, styrka och balans. Med hjälp av andning och en mix av starka och mjuka rörelser får du snabbt resultat. Bodybalance stärker dina muskler från insidan och ut och avslutas sedan med tio minuters avslappning. Bodybalance ger en märkbar förändring på både kropp och knopp i form av en

Read More

Bodyattack

Bodyattack

Bodyattack är ett konditionspass som är inspirerat av olika sporter. Sporter som ses inspirerat skapandet av träningspasset är bland annat basket, snowboarding, skridskoåkning med flera. Träningspasset förbättrar, utöver din kondition, även din styrka och uthållighet. Bodyattack är utformat som ett högintensivt intervallpass där atletiska rörelserna används för att bygga upp kroppens stabilitet. Peppande musik, tillsammans med instruktören, driver dig och motiverar alla att fortsätta framåt. Kompletterande pass Bodybalance är ett

Read More

X-Fit

X-Fit

X-Fit är ett funktionellt utformat träningspass där hela kroppen används. Styrkeövningar mixas med konditionsövningar där du endast använder kroppens egen tyngd som viktmotstånd. Övningarna är skapade för att på något vis vara funktionella vilket är övningar som kroppen faktiskt har nytta av. Ett pass för dig som gillar att ge kroppen en ordentlig utmaning. Instruktören och musiken peppar dig att ta i lite till, allt för att du ska uppnå

Read More

Lätt & Lagom

Lätt & Lagom

Lätt & Lagom är träningspasset för dig som vill gympa i ett lugnare tempo. Passet ger anpassad träning med fokus på styrka och smidighet. Lätt & Lagom är ett hoppfritt träningspass, vilket passar dig som är gravid, nybliven mamma eller som inte tränat så mycket tidigare. Hela kroppen får sitt och avslutas sedan med en lång stretch, vilket är bra för muskler och leder som behöver ökad rörlighet. Kompletterande pass

Read More

Challenge

Challenge

Challenge är ett cirkelträningspass där hela kroppen används. Träningspasset bjuder på både konditions-, styrke-, och balansträning i en härlig mix. Hela kroppen körs igenom med hjälp av olika övningar med en kort paus emellan. Antal övningar styrs av antalet medverkande deltagare. Till hjälp under passets gång används viktstänger, gummiband och stepup-brädor. Allt för att utmana dig själv och dina träningsmål. Kompletterande pass Om du önskar sänka tempot efter cirkelträningspasset finns

Read More