Grit Cardio

By Clara Bergenfelz|14 maj, 2018||

Grit Cardio är ett högintensivt intervallpass där fokus ligger på kondition. Pulsen höjs, konditionen förbättras och detta med hjälp av intervaller. Grit Cardio utmanar dig att förbättra uthålligheten för att få kroppen till att orka lite till. Ett 30 minuter långt program, vilket gör att du lättare kan ge ditt allt när du vet att det snart är över. Instruktören peppar dig att kämpa lite till, vilket nästan alltid går.

Kompletterande pass

Ett bra komplement till Grit Cardions konditionsträning är vårt corepass Cxworx. Cxworx stärker överkroppen, bålen och rumpan. Även det varar i 30 minuter. Läs mer om det här. Vill du väga upp med mer styrketräning kan du prova på Bodypump, ett skivstångspass där alla kroppens muskler gås igenom. Läs mer om det här. Vill du istället sänka tempot finns Bodybalance, ett mjukt pass som fokuserar på rörlighet, inre styrka och balans. Läs mer om det här.

Liknande pass

Gillar du flåset du får av Grit Cardio rekommenderar vi att prova Bodyattack. Ett träningspass uppbyggt på altetiska rörelser där pulsen får sig en utmaning. Läs mer om det här. Vårt spinningpass Sprint varar även det i 30 minuter som sätter konditionen (och benstyrkan) på prov. Läs mer om det här.

Människor som tränar Grit Cardio. De gör höga knän på ett tak

Grit Cardio

Share this Post: